Készülsz a nyári fürdőruha szezonra? Hoztam neked 8+1 tanácsot, amivel megkönnyítheted és sikeresebbé teheted a fogyásod. 

Tűzz ki célt magadnak!

Csak úgy fogyókúrázni nem lehet, fontos, hogy legyen egy célod. Lehet az egy ruha méret, vagy testsúly, amit el szeretnél érni. Figyelj oda, hogy a célkitűzésed reális legyen. A plusz kilókat, melyek évek alatt felmentek rád, nem lehet pár hét alatt eltüntetni. Maradj az egészséges keretek között, mert a hirtelen fogyás soha nem lesz tartós.

Tervezd meg az étrended!

Sok fogyókúrázó nem is tudja, mennyire fontos előre megtervezni az étrendet. Pedig nem véletlenül vannak a minta étrendek. Ha előre tudod, adott nap mit és mennyit fogsz enni, akkor nem kell a nap végén számolgatnod, hogy ehetsz-e még valamit, vagy az már arra a napra sok lesz. Egyenletesen tudod elosztani a napi megengedett mennyiséget, és soha nem kell éhezned. Ráadásul így változatos étrendet tudsz összeállítani, nem kell mindennap ugyanazokat az ételeket enned.

Főzz meg előre

Ha éhes vagy, de mielőtt ehetnél, még főznöd kell, akkor biztos valami olyannak állsz neki, ami gyorsan megvan, vagy inkább rendelsz egy pizzát. Ráadásul amíg elkészül az ebéd, csipegethetsz is egy picit. Pár falat kenyér, egy kis csoki, jobb esetben egy kis gyümölcs, csak hogy ki tud bírni valahogy, amíg az ebéded vagy a vacsorád elkészül.

Ha előre elkészíted az ételeket, nehezebben fogsz elcsábulni, hiszen ott van készen, nem lesz kifogásod, hogy mást egyél.

Készülj diétás nasival

A fogyókúrák legnehezebb része, hogy sokszor le kell mondani a kedvenc ételekről. Ha eleve édes szájú vagy, keress diétás édességeket, vagy alternatívákat, melyeket nyugodtan ehetsz. Ha pedig esetleg nem találsz, akkor számolj bele az étrendedbe pár falatnyi édességet. Egy-egy kocka csokoládé, főleg ha étcsokoládé, még belefér. Sokkal könnyebben tudod tartani a diétát, ha úgy érzed, semmiről sem kell lemondanod.

 A kép forrása: www.pixabay.com

 

Tervezz be csalónapot

Akár diétába, akár életmódváltásba vágsz bele, engedélyezz magadnak némi csalást. Ha tudod, hogy hetente egyszer ehetsz valami olyat, amit egyébként nem szabad, akkor sokkal könnyebben el fogod viselni a többi napot. Gondolj csak bele, ha azt mondanám, egy évig nem ehetsz süteményt, mennyire rosszul viselnéd. De ha azt mondom, bírd ki 6 napig, és utána ehetsz, máris gyerekjátéknak tűnik az a pár nap.

Ne mérd magad folyamatosan!

A fogyás nem folyamatos. Megindul, megáll, aztán felgyorsul, majd lelassul, soha nem egyenletes. Ráadásul nekünk, nőknek még a ciklusunk is befolyásolja. A nehéz napok előtt a szervezetünk elkezd vizet raktározni, és könnyen lehet, a szigorú diéta ellenére egyre többet mutat a mérleg.

Ha mérni szeretnéd magad, akkor reggel, evés-ivás előtt tedd meg, hetente egyszer. Ennél sűrűbben csak akkor mérd magad, ha könnyen elcsábulsz, mert akkor a naponta tapasztalt súlycsökkenés erőt adhat a folytatáshoz.

Vedd tudomásul, hogy nem egyformán fogyunk!

A fogyás gyorsasága nagyon sok mindentől függ. Vannak olyanok, akik ha nem vacsoráznak, reggelre kevesebbet nyomnak, és olyanok is, akik egész nap nem esznek, mégsem mozdul meg a mérleg nyelve. Számolj azzal is, hogy nagyobb súlyból látványosabban lehet fogyni. Akinek 20-30 kiló súlytöbblete van, sokkal gyorsabban és többet fog leadni, mint az, aki „csak” 5 kilótól szeretne megszabadulni.

Jutalmazd meg magad, ha elérted a célt!

Lehet a jutalom egy szelet sütemény, ha előtte hetekig vagy hónapokig képes voltál lemondani róla. Esetleg egy új könyv, pár új ruhadarab. Amikor diétázunk, nagyon vágyunk a környezetünk megerősítésére, egy kis dicséretre. Szeretjük tudni, hogy észrevehető rajtunk a változás. Pedig sokszor 1-2 kiló mínusz még nem annyira látványos. Viszont egy kis ajándék erőt adhat a folytatáshoz. A jutalmat köthetjük egy súlyhatár eléréséhez, vagy akár időtartamhoz is.

Keress társakat magadnak

Egyedül diétázni nehéz. Sokszor nem nincs ötletünk, mit is főzzünk, és bizony vannak mélypontok, amikor inkább feladnánk. Viszont ha hasonló célokért küzdő emberekkel veszed körbe magad, erőt adhatnak neked. Ha azt látod, hogy más elment sportolni, nem csalt a diétában, te is könnyebben tudod tartani magad a céljaidhoz.

8+1 tanács a sikeres fogyásért
Ha tetszett, oszd meg:Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn
Tagged on:

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez az oldal sütiket használ és tiszteletben tartja az EU törvényeket, így meg is mondja Neked. Remélem ez rendben van részedről is. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás