A vásárlók 3 típusa. Te melyikbe tartozol? - Havi egy főzés

Amikor el szoktunk menni vásárolni, és várakozunk a pénztárnál, figyelni szoktam az embereket. A tapasztalatom az, hogy három féle vásárló típus létezik:

Az első típus tüzetesen átnézi a blokkot, ha rossz, akkor mer reklamálni, szól akár 5 forintért is.

A második típus átnézi, és ha észreveszi, hogy becsapták, nem minden esetben szól. 5-10 forintokért nem panaszkodik, nem reklamál, hanem egyszerűen elfogadja, hogy most így járt.

A harmadik típus pedig meg sem nézi, egyszerűen csak kifizeti az összeget.

A legtöbbször sajnos azt látom, meg sem nézik a blokkot, hogy valóban azt fizették-e ki, vagy azt a mennyiséget, amit ténylegesen megvettek, ami a kosarukban van, csak egyszerűen összegyűrik, és az első szemetesbe bedobják.

Ha megkérdeznénk az embereket, valószínűleg sokan érvelnének, hogy azért nem nézik meg a blokkot, mert amikor a pénztáros lehúzza a terméket, akkor az a kijelzőn megjelenik, és ők azt nézik.

Ezzel én is így vagyok. Csakhogy van egy apró probléma: többször tapasztaltam már olyat, hogy a pénztáros a kódot vagy a mennyiséget elütötte, vagy pedig a gép hozott fel valami mást. És bizony, ha gyorsan dolgozik a pénztáros, nem minden esetben tudjuk követni, hogy valóban hat csomag sütőport vettünk, vagy csak ötöt, mert mire végig tudnánk gondolni, már mondja is a vásárlás végösszegét.

A legutóbb például egy drogériában jártam úgy, hogy naptejet vásároltam, aminek az ára hibásan volt kiírva, és csak akkor vettem észre, hogy 2000 forinttal többe kerül, mint a kiírt ár, amikor a pénztárgépen megjelent az összeg. Ezt követően kértem, hogy töröljék ki, mert ilyen áron nem szerettem volna a terméket elvinni. Láttam is, ahogy megjelent a mínuszos tétel a kijelzőn, fizettem, és utána rutinszerűen átnéztem a számlát. És akkor vettem észre, hogy nem jelent meg a blokkon a negatív összeg. Kértem, hogy számológéppel számoljuk át a biztonság kedvéért, és kiderült, hogy valóban ott maradt az összeg, és nem került levonásra.


A kép forrása: www.pixabay.com

Most szerencsém volt, de ha nem nézem meg a számlát, akkor fel sem tűnt volna, mert nagyon sok mindent vásároltunk, több hónapra előre tankoltam fel tisztálkodószerekből, pelenkából és popsitörlőből. Az a 2000 forint fel sem tűnt volna.

Élelmiszerüzletben pedig úgy jártam, hogy a pénztáros elütötte a kódot, és csak az tűnt fel, hogy a tervezettnél 2300 forinttal többet fizettem, mint amit én számoltam. És kiderült, hogy hibás kódot ütött be, a 25 forintos kifli helyett egy 150 forintos sajtos rúdat hozott a gép. De olyan is történt már velem, ahogy húzta át a pénztáros a karton vizet, véletlenül kétszer vitte fel a rendszer.

Javaslom, hogy az ilyen eseteket elkerüld, minden esetben nézd át a blokkot. Otthon már hiába számolgatod, mert már nem tudsz reklamálni, maximum csak bosszankodni egy sort.

Veled történt hasonló eset? Ha igen, mi volt a legemlékezetesebb? Hozzászólásként írd meg, hogy mi is tanulhassunk belőle!

 

Most hallottál először a havi egy főzésről, és kérdésed lenne? Kattints ide! 

A vásárlók 3 típusa. Te melyikbe tartozol?
Ha tetszett, oszd meg:Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn
Tagged on:     

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez az oldal sütiket használ és tiszteletben tartja az EU törvényeket, így meg is mondja Neked. Remélem ez rendben van részedről is. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás