Ezért figyelj oda mindig bevásárlás közben
Nem rég történt meg velem ez az eset, amit most szeretnék veled megosztani.
A nagy bevásárlásokat mindig férjemmel együtt szoktam intézni, a két gyerekkel nem merném egyedül megcsinálni. Éppen ezért a közeli boltokba csak a legszükségesebbekért megyünk. Például ha elfogy a tejföl, amit a kisfiam elég rendszeresen pusztít, friss pékárúért, vagy ha több gyümölcs fogy, mint amivel számoltam.
Két gyerekkel néha nem csak arra nehéz figyelni, hogy mi kerül a kosárba, mert előszeretettel pakolnak ők is, hanem követni is, hogy miből mennyi szerepel a blokkon, és azon az áron-e, ami ki volt írva. A visszajáróról már nem is beszélve.
Éppen ezért ha gyerekekkel együtt megyek vásárolni, előszeretettel használom a bankkártyám, mert legalább arra nem kell figyelnem, hogy a pénztáros jól adott-e vissza.
És miért fontos ez?
Mert sajnos többször megtapasztaltam, hogy amikor kisgyerekkel megyek, rosszul adnak vissza a pénztárnál. Hogy szándékosan-e, azt nem mondom, minden esetre csak akkor történt eddig meg velem, amikor 2 gyerekkel mentem a boltban. És gyanúsan mindig ugyanannál a pénztárosnál tapasztalom ezt.
A kép forrása: www.pixabay.com
Ez történt velem a legutóbb is, amikor a gyerekorvos után a két beteg és nyűgös gyerekkel mentem boltba nekik kiflit venni (azt kértek). Kivételesen készpénzzel fizettem, ráadásul nagy címlettel, mert férjemnek szüksége lett volna valamennyi apró pénzre. Átadtam az összeget a pontgyűjtő kártyámmal együtt, majd a pénztáros visszaadta a pontgyűjtő kártyát, a blokkot, és elkezdte lehúzni a következő vásárló termékeit. Szóltam neki, hogy a visszajárót nem adta oda, de ő azt állította, hogy igen. Kisebb vita alakult ki, mert én azt állítottam, hogy nem kaptam visszajárót, ő pedig azt állította, hogy igen. Végül kértem, hogy akkor hívjuk ide a boltvezetőt, vegyünk fel egy jegyzőkönyve, és ha már mindenhol kamera van, rögtön vissza tudjuk nézni, hogy adott-e pénzt vagy sem.
Sértődve kinyitotta a kasszát, és odaadta a visszajárót.
Azóta többször eszembe jutott, hogy annak ellenére, hogy megkaptam a pénzem, nem kellett volna szólnom a boltvezetőnek?
Lehet ekkorát hibázni? Én is dolgoztam egész nap pénzzel, tudom, hogy nagy felelősséggel jár, és ez fárasztó tud lenni. Vagy szándékosan csinálta, mert látta velem a két síró gyereket, hogy figyelmetlenebb vagyok, és megpróbálta kihasználni a helyzetet? Több, mint 9000 forint volt a visszajáró.
Ti hogy látjátok a helyzetet? És mit tettetek volna az én helyemben?
Egy hozzászólás
Kenderes Erika
Az én véleményem: ha az eladó bizonytalan lett volna, akkor elnézést kér és csinál egy kasszazárást, abból ugyanis kiderül a valóság. Szerintem ilyen ember ne dolgozzon emberek között, szólni kell a főnöknek és a panaszkönyvben legyen nyoma! Legközelebb is fizess nagyobb címletű bankjeggyel és a visszajárót számold át, ha nem stimmel, azonnal tedd meg a szükséges lépéséket! Itt más emberek megkárosításának a gyanúja is felmerül. Gondolj csak az idősekre, rosszul látókra, esetleg a sérült vásárlókra, netán gyerekekre.
A lányom pár hónappal ezelőtt egy benzinkútnál 20 ezressel fizetett, de csak otthon számolta át a pénzt és akkor jött rá, hogy tízezerből kapott vissza. Mondtam neki, menjen vissza és szóljon. Nem kellett neki kasszazárást se kérnie, az eladó magától ajánlotta fel és rögtön kibukott a 10 ezer forint többlet. A pénztáros elnézést kért!!!
Ebből látható, hogy ez az eset nem volt szándékos! Nem a pénztárnál reklamált, hanem otthonról ment vissza, mégis elrendeződött a dolog! Számomra ez tanulságos!